Selasa, 16 Oktober 2012

saya lupa pakai HELMET !

Tengok jam 6.30 pagi dah , arrghh ngantok, malas betul nak bangun ! nasib aku bukan dilahirkan sebagai anak jutawan, kalau tidak memang aku tak bangun untuk menjalankan tugas sebagai seorang pekerja. Yela dah kata anak jutawan, buat apa nak kerja lagi duduk goyang kaki depan tv sambil korek-korek hidung *arrgh.. nikmatnya... (eiuw pengotor imaginasi kau kan) lepas tue tau-tau duit masuk dalam akaun . (mak bapak kasi elaun) , agak nya sebab tu lah kot tuhan tak jadikan aku sebagai anak jutawan . Sebab tuhan tahu kalau lah aku c anak jutawan konfom aku lah manusia paling malas di dunia yang mharapkan duit mak bapak. So, disebabkan aku nih bukan anak jutawan nak tak nak kau kena bangun jugak SUE ! KERJA ! lalaalaaa .. hari-hari kerja laalaa !

Aku pun bangun siap-siap, hmm, hari ni nak pakai baju apa eh ? tengok jam dah menunjukan 7.30 a.m, aah! dah lambat nih, cepat-cepat aku sarung baju kurung kaler merah, bertudung pink (matching ker ! arrggh lantak lah) lambat dah nih . So dalam kekalutan aku pon cepat-cepat lah ambil kunci motor yang tergantung belakang pintu dan terus nak restart motor skuter aku yang ala2 rabbit fun fair ni (dah macam lappy plak main restart2 ). 

So dengan bangganya aku pon mrempit lah (eh2, rempit2 aku pon 30km/j jew) . Sampai simpang trafic light, aduh lampu merah plak .. aku dah lambat nih ! Tbe2 mata aku terpandang pada sorang mamat nih, apasal mamat nih usha-usha aku. Tau lah aku nih comel, yang nak usha aku depan trafic light nih kenapa. No Class lah bang . Eh mamat nih usha lagi , aku pandang dia! (buat muka brutal) . Aah, tau takut. Nak ngorat aku cakap lah nih sambil pandang sambil senyum . Apa de hal! . Lampu hijau , aku pon  apa lagi terus pecut laju, bengang ngan mamat yang bajet hensem tapi muka ala2 ikan sardin yang cuba nak ngorat aku yang natural beauty nih (nampak2 permainannya). 

Arggh jammed ! pagi-pagi macam nih kalau tak jammed tak sah . Eh, yang aku emo sangat nih kenapa , aku kan naik skuter rabbit ja bajet-bajet  naik ferari turbo jela aku nih ! Pooooom! Pommm ! Pommm!  eh apahal plak nih, apa pasal lah plak lori belakang hon aku nih, nak potong! potong lah! kan dah bagi laluan dah nih. Haih tak faham betul aku ngan sikap orang melayu nie tak reti ker nak SABAR ! . Pagi-pagi dah spoil mood !




Alamak, skuter rabbit aku nih buat plak. Apa pasal lah jarum meter minyak nih menunjukan "E". Bermaksud E for EMPTY , minyak dah tak der nih. Konfom kalau aku redah tak lepas nih. Nak tak nak aku kena lah singgah petronas depan simpang tue . Haih skuter rabbit aku nih time2 macam nih lah dia nak mintak sarapan . Aku pon belum sarapan , lawan tauke nampak ! . 

Sesudah sampai di petronas aku pun isi lah minyak , tengah-tengah aku isi minyak, ada seorang amoi depan aku (tengah isi minyak pam depan) senyum kat aku sambil berkata :


Antara diolognya:

Amoi : U mau peli mana? (pelat)

Aku   : Mau pegi kerja lah amoi.

Amoi : U kilija mana maa ?

Aku   : Itu kem tentera lah amoi, itu sana dekat sungai besi

Amoi : Oo.. manyak jaoh o.. manyak berani u aa, peli kilija naik itu moto..

Aku   : Hehehe , (asal, ingat pompuan cantik macam aku tak reti bawak motor) *ala amoi saya sudah biasa hari-hari pergi kerja naik motor (dengan bangga aku menjawab)

Amoi : AAh ! (sambil buat muka terkejut) u tarar takut maa?

Aku   : Haha (buat lawak plak amoi nih, dia egat aku naik kapal selam atas jalan raya ker )ayoi  amoi mau takut kenapa?

Amoi : u tarar pakai itu hilemet , ayoi u manyak berani ma


Aku   : AKU TAK PAKAI HELMET KER ? Ergghh3 ! RASA MACAM PAKAI 


Laa.. aku tak pakai helmet ker ? patut lah berangin semacam jew kepala aku nih . PATUT LA !
  1. Mamat muka ikan sardin pandang-pandang aku . (ingat syok kat aku)
  2. Lori kat jalan dok hon2 aku .
  3. Rupa nya aku tak pakai helmet .
  4. Nasib polis tak tahan kalau tak "eh2 maaf encik saya TERLUPA NAK PAKAI HELMET"



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan